Home projecten Casa del Buen Dios - Medellín Casa del Buen Dios, Medellín

casa del buen dios

Casa del Buen Dios - MEDELLIN
Een opvanghuis voor de allerarmsten welke geen geld hebben voor een verblijf in het nabij gelegen ziekenhuis.

Als uw kind langdurig in het ziekenhuis moet worden behandeld, is er de mogelijkheid om te logeren in een Ronald McDonald huis. Daar komen de ouders even op adem en worden ervaringen met elkaar gedeeld.

casa_buen_dios_2Ook in Colombia steunen wij zo’n huis: La Casa del buen Dios. Het ligt vlakbij een ziekenhuis waar vele kinderen een operatie moeten ondergaan. Om daarna aan te sterken mogen ze in dit tehuis verblijven onder het toeziend oog van hun moeder. Veel van de kinderen hebben nier- of hartklachten, zijn blind of hebben kanker. Ernstige klachten waarmee ze vaak dagen hebben gelopen, gelift of in een bus hebben gereisd om hier gratis te worden geholpen. Ze komen letterlijk van heinde en verre en zijn bittere armoede gewend. Deze behandeling is voor hen vaak een allerlaatste kans om in leven te blijven. Aan deze strohalm klampen moeder en kind zich vast. De harde realiteit is dat veel kinderen alsnog sterven doordat de behandeling te laat kwam of de aandoening te ernstig was.

casa_buen_dios_4Wie dit tehuis bezoekt zal danig onder de indruk zijn. In dit tehuis spiegelt de samenleving van Colombia zich af. De patiënten zijn stuk voor stuk arm en vaak ook eenzaam. Behalve kinderen worden ook andere patiënten geholpen. Zo spreken we bijvoorbeeld een zwangere patiënte die haar 11e kind ter wereld gaat brengen! Al haar kinderen zijn van andere vaders die niet meer te achterhalen zijn. Haar bevallingen verlopen altijd erg moeizaam met vele complicaties. De vrouw is pas 28 jaar oud…

casa_buen_dios_1Stichting HOGAR veroordeelt niet, maar helpt waar nodig! Ieder kwartaal bezoekt onze zaakwaarnemer dit tehuis en zorgt voor het nodige voedsel, melkpoeder, luiers en nog meer benodigdheden. We helpen ook door de mensen hier een warm, veilig onderkomen te bieden. Iedereen die hier komt voor hulp krijgt dat ook, ongeacht hun afkomst of geschiedenis. Daarnaast assisteren we de leiding met hun planning en bedrijfsvoering. Elk kwartaal wordt onze hulp vol dankbaarheid aanvaard. Met uw steun kan dit tehuis ook in de toekomst patiënten blijven opvangen die alleen hier veilig kunnen herstellen van hun behandeling. Wordt donateur en steun ons!