Home projecten Altos de Oriente - Medellín

altos oriente, medellinAltos de Oriënte - MEDELLIN
Scholencomplex van een basis- en een kleuterschool met sportplaats. (UPDATE: we hebben nu ook een baby-dagopvang!).

Scholencomplex van een basis- en een kleuterschool met sportplaats. Met trots is de laatste fase opgeleverd: een baby/peuter-dagopvang! Hierboven enkele foto's van de afbouw van de laatste fase (2014) en het is al in gebruik! De kinderen knustelen met krantenpapier en vlechten mandjes. Tevens foto's van de steenfabriek die op een grote steenworp afstand door een lokaal bedrijfje worden gefabriceerd en op aanwijzing van Fausto zijn gebruikt voor de school. Nu nog deuren voor de wc's!

Altos de Oriënte is de naam van een invasiezone in stedelijk gebied van de gemeente Bello Antioquia. Je kunt er alleen komen over een weggetje in slechte conditie, zonder bestrating, waarbij een 4x4 aangedreven voertuig geen overbodige luxe is. Het bevind zich op 6 km. van de stedelijke bebouwing van Medellin op een hoogte van 2750 meter. De invasie wordt gevormd door 360 families, vluchtelingen voor het geweld uit Antioquia, Choco en Santander. Ze zijn gecensureerd en gecontroleerd en wonen in krotten van hout en blik. Ze zijn verstoken van drinkwater en riool voorzieningen, de meerderheid heeft wel elektriciteit. De weinige familieleden die werk hebben werken in de “informele” sector. Veel van de families hebben alleen de moeder nog als hoofd van het gezin.

Bekijk de video's uit 2012:

Bekijk de video uit 2011:

Bekijk de video uit 2010: