San Nicolas - Medellin

Basisschool in een gloed nieuwe wijk in Bello die voornamelijk bevolkt wordt door binnenlandse vluchtelingen.

De school “San Nicolas” is gelegen in de wijk Bello, van de stad Medellin in Colombia. Een stad met 4 miljoen inwoners waarvan ongeveer 15% onder de armoedegrens leeft.

Escuela-San-Nicolas-6-lrIn 2009 trof Stichting-Hogar er een armoedig schooltje aan met ongeveer 150 leerlingen. Een bouwval van golfplaten en verrot hout. Regen was de grootste vijand. In de wijk wonen meer dan 2000 kinderen die scholing nodig hebben.

De kinderen vervelen zich, hangen op straat, halen kattenkwaad uit, stelen of snuiven lijm!

In samenwerking met stichting kidsincolombia.com is er een heuse school verrezen die dagelijks kinderen in ochtend- en middagploegen opvangt, les en eten geeft.

Het schoolgebouw moet afgebouwd worden

De bouw van de begane grond, eerste en tweede verdieping zijn voltooid. Het dak zit er op! Er wordt gebouwd aan een aula en een centrale keuken voor de bereiding van de verplichte middagmaaltijd.
Een echt kantoor voor de administratie is er nog niet. Op elke verdieping komen sanitaire voorzieningen.

Daarnaast wordt er gewerkt aan een aparte computerruimte voor ondersteuning van lesprogramma’s en het contact met de buitenwereld.

Deze ruimte moet worden voorzien van extra beveiliging tegen inbraak en diefstal. Het is ook van belang dat de school wordt voorzien van boeken, schriften, pennen, potloden, etc.

Van alle kanten is er nog steeds een grote nood en voor Stichting-Hogar een reden om hulp te blijven bieden. In samenwerking met het Petrus Canisius College hebben we geld in gezameld om de school helemaal af te bouwen. Helpt u mee?

Like onze Facebookpagina:

2018 - September

San Nicolas verbouwing vordert nog steeds! De vloeren zijn bijna allemaal gelegd.
Hier 2 foto’s van de Aula waar de kinderen op de nieuwe vloer zitten te kijken naar videobeelden op de muur.