Home Nieuwsbrief Medellin honderd dagen zonder een moord

Medellin honderd dagen zonder een moord

Medellin  honderd dagen zonder een moord

Een groot succes is dat het aantal moorden in de stad het laagste percentage  sinds 1991heeft.  Het is een "gedenkwaardige en historische prestatie in onze stad", riep burgemeester Anibal Gaviria van Medellin. "Het is een doorbraak in de veiligheid tot nu toe tijdens deze regering", voegde hij eraan toe.
De burgermeester verklaarde dat het aantal dagen zonder moorden is toegenomen in de afgelopen drie jaar. De burgemeester zei ook dat er minder misdrijven zoals diefstal en afpersing zijn.

De komende dagen zal  het symbolisch gevierd worden met de burgers  die voor het "Pact for Life" een boom planten in de 16 gemeenten van vijf districten en nog eens  honderd planten in Nutibara dit alles gebeurt op donderdag  13 november.