Home DOE MEE!!! Colombiadag in Apeldoorn
okt10

Colombiadag in Apeldoorn

Elk jaar wordt in zorginstelling De Matenhof in Apeldoorn een themadag georganiseerd. Dit jaar werd besloten dat de themadag in het teken van Colombia zou staan. Doel was om wat geld in te zamelen voor het project ‘Hombres Hermanos’.

Al geruime tijd voor de grote dag op 12 september, werd er volop aangekondigd en stond er al een spaarpot in Colombiaanse kleuren binnen handbereik. Als je weet dat de ouders van één van de bestuurders de drijvende krachten zijn achter de vrijwilligersgroep in De Matenhof, zal het je niet verbazen dat alle zeilen waren bijgezet. Alles, tot en met de kleding van de vrijwilligers aan toe, was in Colombiaanse sferen gebracht. Eén van de zorgmedewerkers, geboren in Colombia, had haar moeder en tante opgetrommeld om heerlijke Colombiaanse gerechten te bereiden. Beide Colombiaanse dames waren ook feestelijk uitgedost en genoten met volle teugen! Ze waren dan ook een hele dag bezig geweest om voor zo’n 150 personen te koken. Ook de bewoners waren zichtbaar aan het genieten van alle feestelijkheden. Er werd gezongen, gedanst en er werd een film bekeken over het project.

Hans Kersten was voor de gelegenheid uitgenodigd om ‘s middags mee te eten, mee te genieten én natuurlijk een cheque in ontvangst te nemen. Zelfs aan het einde van de dag waren er nog bewoners die nog even een extra keer hun portemonnee pakten. Voor hun collega-ouderen aan de andere kant van de wereld hadden ze wel wat over! Uiteindelijk werd er maar liefst ruim € 800,- opgehaald voor Hombres Hermanos! Geld dat bijzonder goed terecht komt!

foto 1foto 4